HEJ DÅ TUTTEN & SNUTTEN

Håll i hatten nu. För ca 1,5 vecka sedan hämtade jag Ellen på dagis. Hon hade varit så trött så hon hade velat vila denna dagen. Eftersom hon aldrig sover på dagen så tar vi inte med oss hennes tutte och snutte dit. Men Ellen hade vilat och somnat utan dom. När jag hämtade henne hade jag en stolt tjej som berättade vad hon gjort. Så Ellen bestämde sig där på plats att hon är nu en "stortjej" som inte behöver tutte & snutte. Hon skulle hem på en gång och slå in dom i ett paket som hon kunde ge till Tomten till jul.. (Snacka om att ha julklapparna klar i tid) ;)

Sagt och gjort, vi åkte hem och Ellen började leta överallt efter alla hennes tuttar. Hon plockade ihop dom och sina två snuttar och började slå in paketet..





Sedan den här dagen har hon inte frågat en enda gång efter dom. Jag tror inte det är sant. Jag och Jonas har verkligen försökt att uppmuntra henne till att ge tomtenissarna, drakbebisarna eller delfinerna i Grekland dom. Men det har varit helt omöjligt! Sedan kom detta, chockad är vi men oj vad vi tycker att Ellen är duktig. Våran Stortjej ❤️


Kommentarer
Postat av: Eleni

Maya slutade också för 2-3 veckor sedan. Dock inte förberett och definitivt inte med egen vilja. Vi började titta på tuttarna och såg att de var hål på dom. Förstående över att vi måste kasta dom men med gråten i halsen. Första två dagarna var jätte jobbiga men sen har det gått över förväntan trots att hon blev som ett helt nytt barn. Nu ska det inte gosas och kramas längre från att ha varit den mest gosigaste tjejen. Men man får väl ta det... hon är ju stortejej nu! <3

2014-06-22 @ 17:39:16
URL: http://eleni.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: