TUMMEN UPP FÖR FÖRSÄKRINGSKASSAN

Måste verkligen hylla försäkringskassan idag. Jag har väl inte haft så mycket som gått fel med dom förut, nångång men inte alls i samma utsträckning som man hör hur andra har det.. Men idag hände nått helt otroligt.. Här ska ni få höra..
 
I Måndags när jag skulle få föräldrapenningen så fick jag inga pengar. Jag gick in på forsakringskassan.se och ser där att JAG har GLÖMT att ansöka för denna period.. (jag har ju jobbat, o sen glömdes det bort).
Jag lade in ansökningen och tänkte för mig själv att inom 30 dagar så ska jag ju iaf få januarilönen. Ringde Jonas och sa som det var och när vi pratat klart så gick jag in på "Mina sidor" och där står det "Ansökan Godkänd" "Preliminärt utbetalningsdatum 29 Jan"
 
Whhhaaaattt ? Ni måste skämta ? Hur kunde detta gå till ? Att på ca 5 minuter få ansökan godkänd och pengarna är påväg in? När vissa ärenden får vänta i 1 månad?
 
Jag tackar och tar emot:) Hejja försäkringskassan :)
 
 


Kommentarer
Postat av: Frida W

Fuskigt! Själv har jag inte fått mina pengar än (pga strul på deras sida från 1-17 jan så ansökningen kom in två dagar för sent) PlUS att jag fått fel lön från jobbet. Fick min grundlön så nu är jag återbetalningsskyldig men HK är så seg att svara så vet inte hur mycket ska ska tillbaka. SUCK!

2014-01-29 @ 22:55:23
URL: http://findingbabyland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: