De första dagarna på jobbet...

Del 2 (av 2)


Torsdag, Dag 3

Min avdelning , Entertainment började som sagt två dagar innan alla andra så denna dag känndes helt underbar. Denna dag var en börjar på något nytt. Det är torsdag och nu skulle hela varuhusets anställda komma på plats. Vi kännde oss redan hemmastadga och stod när lugnt o skänt med en härlig stämning och pratade på som vi hade känt varandra i flera veckor, men i hade i princip "kännt" varandra i 2 dagar. Det var en underbar känsla när man såg på "nykomlingarna", de såg lite förvirrade ut, lite rolig faktiskt...

När alla (110st) hade "bokat" in sig och fått sina lappar så fick vi alla en visning i varuhuset, vi som redan hade jobbat i 2 dagar kände att vi kunde gå till fikarummet o äta kakor igen som vi alltid gör, men vi hakade på såklart...

Efter rundvandringen fick vi alla en påse med lite smått o gått, den bestod av Två festisar, en macka, skumpa, Detta var vår färdkost på vägen till Hassela..

Väl framkommen till Hassela började vi dagen där med att lära känna varandra igen. NU är det visst 100 pers man ska lära känna.  Det gick framåt, vissa mer framåt än andra, vissa blyga vissa hur öppen som helt. Vi fortsatte på att bygga lite teamkänsla gemon de lag vi hade blivit indelade i. Efter några timmar var det dags för 5 kamp. Jag tillhörde det Orange laget, vi hamnade tillslut på en hedrande 3;e plats., Snyggt jobbat !

Kvällen började med en 2 rätters middag, Lax på toast, oxfilè med bakad potatis och en himmelsk god sås! Efter maten blev det dags för drycken, o det blev mycket...

Liveband stod på scenen och alla dansade och sjöng för fulla muggar...Det var grymt kul, det är så underbart när alla kan släppa loss tom alla chefer. Vi stängde baren runt 01:00 men efterfesterna tog fart, Vart som hälst kunde man se små gäng sitta runt om i alla korridorer, jag själv begav mig till vår avdelning och pratade massa strunt. Massa film, musik och massa spel, Vi är ju som sagt Entertainment ! Helt underbara männiksor. Vid 03:00 tog jag och de andra täcket överhuvuden och somnade in i djup sömn och tänkte bara på att vi måste komma upp till kl 09:00 imorn...


Fredag, Dag 4

Efter en hård fest igår tog vi oss ändå upp och fick tom i oss lite frukost. Kl 9:00 satt varenda kotte nere i vårt samlingsrum för att rå reda på dagens program. Allting började med att några vinnare utsågs, Mycket apploderingar. Vi fick också se gårdagen i bilder för dem som inte riktigt kom ihåg var detta ett bra sätt att få en bra överblick. FINA BILDER =).

Senare var vi också uppdelade i de vanliga grupperna och fick med dem sätta ihop en sketch om hur vårt varuhus ser ut År 2020. Jag säger bara faan vilka ideèr vi har.  Efter mycket lek även denna dag så fikade vi även mycket denna dag, och tillslut begav vi oss till våra avdelningsgrupper. Vi fick vårt schema, tröjor, och massor av skojj..

Därefter var den hemresa, tror att 75% av alla i bussen somnade. Vi var hemma rumt 17:00 och denna resa är eb resa att minnas för livet...

Jag kan sammanfatta detta i några ord..

FIKA

FIKA

FIKA

LEKA

HUMOR

FEST

FIKA

LEKA

TEAMWORK

  

Jag älskar mitt nya jobb !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: